Bejelentés


fighters 108


Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.







Keresés a honlapon



Üzenőfal


Név:

Üzenet:



Hírek


Szavazás


Linkek



Shirayan Fighters Team 108

"Táncolj mialatt lágyan küzdesz a halállal"!

A Shirayan Vajramutthí, vagy Shirayana Vajramushti harcművészet alaprendszere mintegy 1800 évvel ezelőtt lett kidolgozva Észak-Indiában, s nem elsősorban a küzdelem képességének fejlesztése érdekében (ez később kapott jelentőséget), hanem inkább az egyoldalú és fárasztó szellemi gyakorlatok ellensúlyozásakénti sajátos testgyakorlatok rendszereként.

A hagyomány az alapítás helyszíneként nem ad meg konkrétan beazonosítható lakott települést, hanem azt közli, hogy mindez valahol a Himálaya-hegység délkeleti vidékén történt. Ide vonult el fiaival és három, az ősi Vajramushti harcművészet gyakorlásában is jártas harcos kísérőjével az alapító, Devasharmi. Dévasharmí a vándorélet közepette is gondot kívánt fordítani két fia, Aiykivara és Surayana taníttatására, szellemi és testi nevelésére, amelyekben kísérői voltak hasznos segítségére. A két fiú számára összeállítottak egy testgyakorlatozási módszert, amely különféle jógapozíciókat és az ősi indiai Vajramusthi harcművészetből kiemelt mozgásformákat is tartalmazott, s amit Samthijáó módszernek neveztek el. A Samthijáó elnevezés később Samthijáó (Mushti) Mutthí, majd Samthijáó (Vajramushti) Vajramutthí lett.

A Samthijáó Vajramutthí gyakorlatokat Devasharmí és három kshatriya (a harcos kaszt tagjai) kísérője, Dhaní, Charaka és Pindu nevezetűek dolgozták ki, s építették tovább. A hagyomány szerint vándorútjukon találkoztak két taoista utazóval és egy tibeti démonűzővel is, s a tőlük átvett bizonyos titkos szellemi- és testi gyakorlatok is beépültek a Samthijáó Vajramutthí módszerei közé.
Az indiai módszereket az idegen módszerekkel keverve gyakoroltatták a két fiút az ún. ’Központi Energia’ felébresztésének tudományára, amelyben a megszerzett szellemi energiákat testi-fizikai energiákká lehetséges átalakítani. Ennek az energiafejlesztésnek a folyamatát illették a Shirayan és a Shirayana kifejezésekkel.
A Shirayan gyakorlása mellett a Samthijáó Vajramutthí további harcművészeti elemekkel bővült, s az így egymással közös egységbe foglalt gyakorlatozások egészét nevezték el egy idő után a Shirayan Vajramutthí és a Shirayana Vajramutthí kifejezésekkel.

A tanítók az egyéb testgyakorlatok mellé a tibeti démonűzőtől tanult technikákat is felhasználva összeállítottak egy jellemzően egyéni testierő-fejlesztést célzó módszert is, aminek a neve Lungjáó lett.
A Lungjáó a hegyekben lévő egy bizonyos, spirituális módszerekkel megtalált sziklafal megszemélyesített neve, s a tanítás szerint ebből lép ki a gyakorlatozó titkos személyisége az Ajáó, a Tigrisember.
Az Ajáó a Tigrisember megszemélyesített neve, teljes nevén: Lungjáó Ajáó.
A Samthijáó és a Lungjáó kifejezések mellé idővel további járulékos jelentések is párosultak.
A továbbiakban a Samthijáó, a Lungjáó, a Shirayana és a Vajramutthí gyakorlatozások egésze képezte a Shirayana Vajramutthí néven önálló harcművészeti irányzatként gyakorolt módszert.

A Shirayan Vajramutthí szanszkrit nyelvű elnevezésében a Vajramutthí (Vajramushti) jelentése ’gyémántököl’, a Shirayan szó pedig az energia működésének folyamatát jelöli.
A Shirayan Vajramutthí, vagy Shirayana Vajramushti kifejezést leginkább úgy szoktuk magyar nyelven átadni, hogy ’A Koncentrált Erő Gyémántökle’.

A Shirayan Vajramutthí harcművészetben a testi-gyakorlatok és pusztakezes küzdőgyakorlatok mellett sokféle hagyományos fegyver használata is fontos szerepet kapott, melyek közt legfontosabb a hosszúbot és a kard volt. A régi indiai harcművészetekben az íjászat meglehetősen kiemelt jelentőségű volt, de ez a Shirayan Vajramutthígyakorlatozásokból kikerült. A lehetséges fegyverek közül valamelyek előtérbe-, vagy háttérbe helyezése mindig a tanító megítélésén múlott.

A Shirayan Vajramutthí harcművészetet nem nagyobb közösségekben gyakorolták, inkább bizonyos kisközösségek ún. `családi harcművészete` volt, amit nagyrészt titokban tartva őriztek és adtak tovább, így nem is terjedt el úgy, mint bizonyos más küzdőművészeti stílusok.

A Shirayan Vajramutthí harcművészetet a nagyszülei révén magyar származású, de külföldön élő Gyomray Endre hozta Magyarországra, aki az 1950-es évek végén ismerkedett meg ezzel az irányzattal Dél-Indiában, valahol Maysur környékén. Ez a stílus akkoriban mint családi hagyomány öröklődött tovább, s Gyomray Endre az első időkben az indiai család bizalmasaként, később pedig befogadott tagjaként folytathatott tanulmányokat és gyakorlatozásokat.
Gyomray Endre (már mint Vayasya mester) 1977-ben hozta létre első és egyetlen, a kezdetekkor 23 fős csoportját Magyarországon. A csoport tagjai közt volt Leányfalvi Attila is, aki tanítványként végig kitartott Vayasya mester mellett, s aki egy idő után egyetlen tanítványaként maradt meg mellette. Leányfalvi Attila az Ajanayana gyakorlatozó-nevet kapta, s 1982-től tanítványokat is vehetett maga mellé.
Fontos tudni, hogy az indiai Vajramutthí, vagy Vajramusthí harcművészet 3000 évvel ezelőtti ősi formája volt az alapja a Shirayan Vajramutthí tanításainak, de a Shirayan Vajramutthí az ősi Vajramusthí egyik leágazásaként fejlődött tovább és sok tekintetben különbözik is az ősi formától. Ennek oka, hogy külön vonalon fejlődött és az idők során Délkelet-Ázsia más harcművészeteinek technikáival is kibővült, emiatt a régi technikák és módszerek helyenként megváltoztak, átalakultak, s már a módosított formában kerültek átadásra, továbbörökítésre. A Shirayan Vajramutthí módszereinek és gyakorlati tanításainak emiatt csak régebbi vonatkozásai hozhatóak párhuzamba az ősi Vajramusthí rendszerével.

A Shirayan Vajramutthí az indiai szellemiség talaján fejlődött, ahol a hinduizmus és a buddhizmus tanításai voltak uralkodók, mindamellett volt egy mohamedán vonala is. Mindez leginkább a külsőségekben került kifejezésre, mint a köszöntések, a hierarchikus belső szervezeti felépítés, valamint a tiszteletadás és a tanítások átadásának, továbbörökítésének megvalósítása. Magyarországon a tanítványok számára nem kötelező a harcművészetet körülölelő vallási tanítások követése, de a hierarchikus felépítés, a gyakorlatozások formai és technikai megvalósítása, azontúl a tiszteletadás hagyományos formái a gyakorlatozások részeként, az indiai szellemiség vonalát követve továbbélnek.

A Shirayan Vajramutthí tanítványok a stílus módszereit elsődlegesen tradícionális harcművészetként és nem küzdősportként tanulják, de mindegyik gyakorlatozónak lehetősége van a hiteles szövetség hivatalos bajnokságain részt venni. Ezeken a bajnokságokon pusztakezes- és számos fegyveres formagyakorlat kategória mellett súlycsoportonkénti küzdelmi számok is szerepelnek, amelyeken a Shirayan Vajramutthí Iskola gyakorlói rendszeresen részt vesznek és különféle helyezéseket érnek el.
Az eddigi országos kung-fu bajnokságokon az iskola tagjai sok aranyérmet nyertek, továbbá az Olaszországi Perugiában Vajrasampha Kaszás Ferenc és Chandrasampha Egyed Tünde full-contact küzdelem kategóriában világbajnok lett, s utóbbi lándzsa-formagyakorlattal világbajnoki második helyezett is lett.

A 2001-es Japán világbajnokságon Vajrasampha Márványkövi "Kavics" István lett full-contact küzdelemben világbajnok.
Az 1999-es magyarországi Kung-Fu Világbajnokság és Világkupa rendezvényen Asperján Zsolt első-, Fuchs Tamás második-, Tomán "Öcsi` István pedig harmadik helyezést ért el saját súlycsoportjában küzdelem kategóriában.
A sifu Kovács László vezette északi Imádkozó Sáska stílus egyik iskolája által rendezett 2004-es magyarországi Kung-Fu Világkupán Vajrasampha Kaszás Ferenc full-contact küzdelembe első lett.
Mindezeken túl is még számos első-, második- és harmadik helyezést értek el a Shirayan Vajramutthí Iskola gyakorlatozói a különféle Kung-Fu Magyar Bajnokságokon is.
A Shirayan Vajramutthí Iskola vezető mestere Surjasampha Ajanayana Leányfalvi Attila.
A Magyar Shirayán Vajrámutthí Harcművészeti Iskola a Magyar Tradícionális Kung-Fu és Wu-Shu Szakszövetség hivatalos tagja és a Szövetség alapító iskoláinak egyike.

Képgaléria

Szólj hozzá

Név:
E-mail címed:
Az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
Szöveg:
Milyen nap van ma Magyarországon?



Kiss Csaba [ 2014-07-02 09:38 ]

Tisztelt Mesterek!

Egy botforma beazonosításban szeretném kérni a segítségüket.
A formagyakorlatot ezen a videón egy kislány adja elő:
http://videa.hu/videok/sport/vansza-botforma-37IyiixLVYrxoEJM
Azt a tippet kaptam, hogy ez egy Shirayan Vajramutthi botforma.
A kérdésem az, hogy valóban igaz-e ez, és ha igen, mi a forma neve.
Válaszukat előre is köszönve:

Kiss Csaba












Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!